CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 10, 2011

ini luahan aku!

sejak akhr2 nie aku sebal sangat..orang yang kat sekeliling aku akap aku GEMUK!!...manyak jaat an??..mana ad aku gemuk..aku cute k..haha..pasan lak...n big worst semalam aku makan tiga kali...n the most worts tgh malam aku makan..mse tu kul 1pg...wa~~...bad habit!!...dont like...paling ketara bahagian pp..looks like so chubby..correction k..bukan gemuk tapi berisi..haha....arap perbetulkan ye kawan2...ceh,men manipulasi ayat lak..haha...actully semalam aku lepak ngn lecturer aku n rakan seniaga...kiteowg banyak r berkongsi masalah..n lecturer aku nie suka cite pasal kehidupan pada masa akan..secara automatik otak aku dah di piling an(maksud nya mind set aku)...yang kita kne fikir masa hadapan...so kalau nak fikir masa hadapan kita kena bertindak sekarang...bukan nak tggu...aku takut r beb..aku ambk DIPLOMA KEJURUTERAAN AWAM!..aku x taw kalau aku kuar pown hanya dapat bape..huhu...takutnya fikir...aku bukan taksub sangat pada bisnes bb aku tahu aku masih blajar..aku kena sedaya upaya bahagi kan masa...aku dalam proses pembelajaran...n aku akan try to create myself to be punctual...pensyarak aku akap..sape kita sekarang akan menentukan sapa kita akan datang..means at sini....contoh r kalau kita malas skunk kita akn jadi lebih malas akan datang...bergitulah sebaliknya..kawan2 aku powm ad gak sikap malas...kalau kowg nak tahu dalam bisnes aku dy ad terapkan nilai 6M...yang pertama ialah malas..susah r kalau malas...mmg x boleh jadi apa....M yang kedua ialah malu,,,part nie aku lom master ag..tapi aku cuba r nak lepaskan tahap bounding 2...aku tgh semangat untuk yakin pada diri sendiri...kalau kita x cuba mana kita nak tahu kan?...M yang ketiga ialah marah..woot...woot..bahaya taw marah..marah boleh meretakkan hubungan seseorag itu...marah jugalah sebebnarnya di kuasai syaitan laknatuALLAH..k4 manja..maksud manja at sini nak arapkan pada orang lain..com on,mmg kita hidup di dunia bergantung pada orang lain..kita x boleh alone...tapi ad certain part kita kne jadi diri sendiri...try to create own personaliti...u all can do it...aku pown tgk muhasabah diri gak...k5 menyalahkan....oke,kalau kita dah buad sesuatu n kita gagal jangan lah kita menyalahkan orang lain..nape kita x take sendiri risiko tu...n yang kterakhir adalah menyombong...jangan jadi orang yang bodoh sombong....pernah dengar kan ayat tu..tahniah..walau pun kasar tapi tulah hakikat kehidupan..skunk nie mood aku tgh memuhasabahkan diri....awal2 pagi nie think positif k...^_^

tup2 dah cite...tbe2 dy akap ayu ko beruntung dapat amy....amy 2 bagus dak nye....(dalam hati aku berbunga2)..owg puji pakwe kita beb..haha...n aku berdoa mudahan kami di odohkan...AMIN..
n dy akap  kowg mke pown iras2...mungkin ad jodoh...AMIN cik...
aku akn pastikan bisnes n stdy aku HEBAT!!!

p/s: kowg doakan aku k...AMIN..salam..^_^

No comments:

Post a Comment