CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 20, 2011

aku tahu kemiskinan bukan untuk di warisi tetapi suatu TRANFOMASI!

kemiskinan bukan warisan tetapi TRANSIT kejayaan..

ini lah ayat yang aku gunakan..aku bukan datang dari keluarga yang senang....aku anak yatim....yes...tapi itu bukan peghalang aku berjaya....sampai umur aku 20thn aku masih x mampu beri apa2 utk ibu yang aku sayangi...aku sentiasa menyusahkannya....aku manja...yes,aku rasa aku manja...minta bermacam2 sehingga kadang2 membebankan ibu aku..sekarang baru aku sedar..aku sudah 20tahun!...kehidupan di IPTA mengajar aku bahawa aku perlu berdiri di atas kaki sendiri.. aku x rasa pown aku ad susahkan orang lain...aku cuma rasa aku menyusahkan hidup ibu aku...mungkin dy x ad masalah kewangan...tapi sehingga ke hari ini aku masih belum mampu memberi kehidupan yang MEWAH utk ibuku..aku juga belum mampu membawa ibu ku menjadi tetamu ALLAH..aku masih belajar...aku tahu ibu ku mesti risaw masa depan ku sebab aku belum mengenggam diploma..aku x pduli kata orang lain...aku amat2 peduli kata ibuku...selagi ibu aku bagi kebenaran utk aku buat bisness...x ad orang lain blh ckp TIDAK!!...
kategori orang2 ialah :
 SENAYOP....kowg tw pe 2 senayop mesty pelikkan???...senayop means,(sindrom negatif by other people)
-orang ni ssh tgk kita senang n senang tgk kita susah....

x ad manusia yang dapat melihat dengan kedua2 mata,jika mereka tidak mahu melihatnya.

kerengga...nx tw np???...meh cek trngkan....kerengga nie kan ad kat pokok2...contoh...pokok yang kita tanam..kerengga nie dia x makan tw buah...tapi bila kita nak ambk buah...dy akan gigit....means 
kat sini...orang yang ktuk kita lah....

FINE!..aku akan Jadi macam ni..
jadikan hari ini lebih baik daripada hari semalam dan esk lebih baik daripada hari ini..

esk masih ad tetapi esk belum pasti ad untuk kita..

gunakanlah kehebatan pacaindera yang ALLAH anugerahkan buat kita untuk membebaskan insan terSAYANG..

manusia x pernah merancang untuk gagal TETAPI  mereka gagal untuk merancang.

JAUHARI SAHAJA YANG MENGENAL MANIKAM..

anjing menyalak bukit,bukit x runtuh tapi suara anjing yang serak.


kalau orang di thailand dia x tnggu durian ggr..tp dy yang turun kan durian.....maksud nya kalau dah jumpa peluang dia x tunggu....NANTI jadi penunggu...sebb kalau x ambk durian akan di makan binatang ataupun busuk!! 




P/S:pape pown yang kowg buat ingatlah IBU dan AYAH!!....












No comments:

Post a Comment